Pages

decembrie 18, 2010

nea mărin, sucă şi sfârşitul de an

"mă nepoate, mă ţîne minte de la mine, multe se-ntîmplă pe lumea asta, dar mai e şi după cum şo face omu! adică nu poţ să te aşezî pe şine pe la ora unu cînd trece rapidu traian, şi-ţi spui că dacă ai zile scapi...da, e după cum şo face omu! păi uite, nepotu-miu sucă parcă şie duşman. parcă şie duşman, auzi! ăsta de mic avu mintea-nbîrligată şi anapoda, de mic avu mintea-nbîrligată şi anapoda....n-avea decît vro zece anişori cînd îl trimeasă năşicusu la moară să vază dacă ie lume. să făcu amiază, să făcu sară şi sucă al meu nu mai venise! să întoarsă după vro săptamînă, cu un şofer de camion cu care fusăsă la severin la porţîle de schier. cînd îl văzu taicăsu inebuni, părcă îi loasă dumnezău minţile: -ce faci mă nărodule, pă unde umblaşi mă? -pă la severin! -pă ce cătaşi mă tu tocma la severin, cînd naşicutu te trimisă la moară să vezi de e lume? -păi dacă nu era nimeni la moară, dacă nu era nimeni la moară, ce să fac! atît îi trebui lu tasu, care se apucă să-i care palme, de parcă zîceai că le are pă toate! cînd loă o pauză îl întrebă: -barem văzuşi mă ceva la porţîle de schier, văzuşi ceva la porţîle de schier? -la porţîle de schier, zîsă sucă printre sughiţuri, e lacătu cît plosca! 
numa dastea făcea sucă al meu şi al lui nu mai prididea cu bătaia, dimineaţa, la prînz şi sara! ce mai, slăbise tasu, iar sucă se făcea tot mai mare şi nu se prindea nimic de iel! bag sama că e ceva pus greşit in mintea lui acolo, ca la bicicleta lu nicu a lu pandele care să stricasă şi cînd o reparasă pusăsă lanţu greşit şi acuma ca să meargă nainte trebuia să dea invers din picioare! aşa o fi şi-n mintea lu sucă, vrun lanţ pus cruciş, vro piesă pusă unde nu trebuie..."

am incercat sa reproduc din aduceri aminte, combinate, o parte schitele nemuritoare ale lui amza pellea! suca, personajul central de mai sus, nu l-am ales intamplator, pentru ca uneori imi aminteste de mine! de multe ori parca imi sunt dusman si fac lucrurile anapoda, iar alteori dureaza mai mult pana inteleg unele lucruri:))
abia astept sa se incheie anul asta, unul pe care sper sa-l fac uitat cat mai repede, pentru ca a fost cel mai prost(nu stiu sa-i spun altfel acum) de cand sunt stapan pe constiinta mea! 

ne-om mai auzi! zile frumoase si pline de zapada!

pentru ca inca stau in camin, desi nu e chiar asa de rau:)! trupa fictionala(si nu prea) spinal tap